האם מיתוג המעסיק שלכם עובד? תשאלו את ההד הנטרים שלכם

כל מעסיק היה רוצה להיות זבוב על הקיר, לדעת מה באמת חושבים עליו מועמדים והאם כל המאמצים והמשאבים שהשקיע במיתוג אכן עושים את העבודה. מעסיקים משקיעים במשובי ראיונות, בשאלוני חוויית מועמד ובממשקים מסובכים אבל לפעמים מפספסים את מקור המידע הכי יקר שעומד לרשותם – ההד הנטרים.

הם מכירים את המועמד מקרוב

הד הנטרים באופן טבעי, עובדים בצמוד למועמדים שמגיעים אליכם. מלבד העובדה שהד הנטרים מאתרים מועמדים, מסננים אותם ובוחרים את המתאימים, חלק אינטגרלי מעבודתם הוא ליצור דיאלוג עם מועמדים ולבסס יחסים טובים איתם. מועמדים רבים מחוזרים מאוד, סקפטיים או לא פתוחים לרעיון של הגשת מועמדות ולכן, במקרים רבים, כשטאלנט מסכים לשלוח קורות חיים למשרה, מדובר בתוצר של עבודה ממושכת של הד הנטר מול המועמד, בניית אמון והקשבה.

הם שומעים מה אומרים עליכם

בתהליך גיוס עולות פעמים רבות התלבטויות של מועמדים לגבי מקום עבודה ספציפי וכאן מתקבל מידע יקר ערך לגבי התדמית של מעסיק או של חברה וכיצד החברה נתפסת בעיניהם של מועמדים (מועמדים לא חוסכים בעבודת מחקר) – תוכלו לדעת האם יש לחברה שלכם מוניטין של תחלופת עובדים מהירה, האם אתם ידועים כחברה שמספקת תנאים מפנקים או ככזו שחוסכת על חשבון העובדים, מה חושבים על המנהל המקצועי, האם מיקום המשרדים שלכם הוא אטרקטיבי או מהווה בעיה וכדומה.

הד הנטרים עובדים עם מועמדים בכל הדרגים ומקבלים אגב עבודתם מידע חיוני ובלתי אמצעי שבמקרים רבים אפילו לא מגיע לאוזניו של המעסיק. מהמרפסת הרחבה שלהם, להד הנטרים יש את היכולת לשקף למעסיק מה חושבים עליו, כשאת הידע הזה יכול המעסיק לנצל לשיפור תהליך הגיוס, חוויית המועמד ומיתוג המעסיק ולהבין היכן נמצא הארגון שלו או התפקיד שהוא מציע ביחס לארגונים ולתפקידים אחרים בשוק.

אז למה המידע הזה לא מגיע אליכם?

במקרים רבים, התשובה היא פשוטה – מעסיקים פשוט לא מבקשים את המידע הזה מההד הנטרים ולא שוקלים להיעזר בהם לצורך זה. במקרים אחרים, הד הנטרים מעידים שניסו לשקף למעסיקים מידע שלילי אודות חוויית מועמד או תדמית חברה ונתקלו בתגובות שליליות, החל מהכחשה גורפת, דרך ביטול או זלזול וכלה בכעס של ממש. לצערנו, ניסיון שלילי בנושא גורם לאנשי מקצוע רבים לבחור שלא לשתף במידע האמור, שיכול להיות קריטי עבור מעסיק.

מה אפשר לעשות?

כדי לבנות דיאלוג פרודוקטיבי ביניכם לבין ההד הנטרים מולם אתם עובדים, חשוב להבין כי הד הנטרים הם פרטנרים לדרך (שלכם ושל המועמד), יש להם אינטרס שתהליך הגיוס שלכם יהיה טוב יותר ושהתדמית שלכם בעיני מועמדים תהיה חיובית. חשוב לתת מקום למידע, גם אם הוא מכיל ביקורת על דרך ההתנהלות של החברה ולהבין כי הכוונה בסופו של דבר היא להיטיב עם שני הצדדים.

שנית, חשוב לייצר ערוצי תקשורת עם הד הנטרים לאורך כל תהליך הגיוס – בקשו מהם לתת משובים ממועמדים שעברו איתכם תהליך, בין אם התהליך היה מוצלח ובין אם לא (בעיקר לגבי מועמדים שמאוד רציתם לגייס או מועמדים לגביהם הייתה דילמה) ובאותו אופן, שתפו את ההד הנטרים ככל האפשר לגבי תהליכים המתרחשים בתוך החברה (כמו צמצומים או שינויים ארגוניים) כדי שההד הנטרים יידעו לשווק את המשרה בצורה הנכונה, גם אם הם אינם מעבירים את המידע למועמד, אלא רק מודעים לסביבה הארגונית המשתנה.

לסיכום, תקשורת כנה ופתוחה שעובדת לשני הכיוונים יכולה לעשות פלאים לתהליכי הגיוס ולשפר את מיתוג המעסיק. הד הנטרים הם משאב של ידע, אל תהססו להשתמש בהם, אך ודאו כי השיתוף והתקשורת הם הדדיים ונעשים בנימה מכבדת ומתוך הבנה של האינטרס המשותף.

Comments

comments

No Comments

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked