עם מי תעדיפו לעבוד? חברות ההשמה הגדולות או ה"בוטיקיות"

תחום ההשמה, כמו כל תחום אחר אינו קופא על שמריו ומתאים את עצמו בשנים האחרונות לתנאי השוק המשתנים.

סיבות רבות הובילו לשינוי באופי תהליכי הגיוס ושינוי תהליכי עבודתם של אנשי/נשות ההשמה בפרט. דרוש היום הרבה יותר ממאגר מועמדים, טוב ככל שיהיה, על מנת להצליח להשים עובדים אטרקטיבים. דרוש קשר אישי בין הארגון לבין אנשי ההשמה על מנת להכיר היטב את רוח הארגון מעבר לדרישות התפקיד היבשות.  דרוש מנגד גם קשר הדוק יותר עם המועמדים והיכרות עמם, על מנת להוות עבורם גורם משמעותי המסייע בבחירת התפקיד הבא. איש/אשת (רכז/ת) ההשמה הם הציר המשמעותי ביותר כיום בתהליכי ההשמה.

בשנים האחרונות צמחו הרבה חברות קטנות, "בוטיקיות", חברות של one man show שנתח הפעילות שלהן גדל משמעותית משנה לשנה.

הארגונים פעמים רבות נותרים מבולבלים נוכח שפע "מקורות ההשמה" ומשלבים בין ספקי ההשמה שלהם חברות גדולות וקטנות, על מנת לנסות למפות את כל היצע המועמדים.

חברות ההשמה הגדולות מביאות עמן יתרון של one stop shop. התקשרות עם חברה אחת מאפשרת כיסוי רוחבי של כל הפונקציות בארגון. יש להן מאגר עשיר וצוות גדול התומך בתהליך ההשמה. יש להן יכולת להגיב באופן מהיר וכמותי אולם לא תמיד יש להן את הפניות להעמיק "בצרכים הלא כתובים" של הארגון והתפקיד.

חברות ההשמה הבוטיקיות, ההד האנטריות, עובדות באופן ורטיקלי-מתמחה. יתרונן שבתחומן הספציפי יש להן היכרות מעמיקה עם המועמדים ואופי עבודתן והצלחתן, אישי. העסק שלהן בנוי לרוב סביב "מילייה" שאותו הן מכירות היטב ויודעות להגיע למועמדים שלהן עוד בשלב הפסיבי של חיפושם. חברת השמה "בוטיקית" אחת לא יכולה לספק לארגון סל פתרונות מקיף לגיוסים אולם מספר חברות השמה "בוטיקיות", כל אחת בתחום התמחותה מייצרת פיתרון איכותי ויעיל עבור ארגונים.

בחירת מספר חברות השמה בוטיקיות יכולה לתת מענה איכותי לארגון אך לא בטוח שהשילוב בין החברות הגדולות לקטנות הוא אופטימלי לארגון. שילוב כזה מייצר לרוב תחרות "שליחת קו"ח", שתוצאותיה אינן ממוקדות ומעמיסות מאוד על מחלקת הגיוס. בהינתן גיוסים דחופים שאינם מורכבים ניתן לשלב בין סוגי חברות ההשמה על מנת למקסם את קצב זרימת קורות החיים לארגון. כשמחלקת הגיוס מתמודדת עם תפקידים מורכבים, יתרונן של החברות הקטנות והמתמחות גובר –  יתרונן הוא החל משיווק הארגון והתפקיד נאמנה,  דרך יכולתן להביא מועמדים שאינם בהכרח במעגל מחפשי העבודה וכלה בליווי אישי של התהליך וסיוע לארגון מראשיתו ועד סופו.

הפלטפורמה שלנו, באה לתת מענה לארגונים בדיוק במקום המורכב של גיוסים דרך ערוץ ההשמה, בהליכה ל"איבוד" בשפע ההיצע של חברות ההשמה ובניסיון לאזן בין היתרונות והחסרונות של שלל המקורות.

HR MARKET מציעה "זירת גיוס" למחלקות הגיוס בארגונים מצד אחד ולפרילאנסים וחברות השמה בוטיקיות מהצד השני. התועלת לארגונים בניהול כל ספקי ההשמה במקום אחד, דרך כלי חכם ויעיל ברורה. תחת הסכם אחד עם ספק יחיד נפתחות לארגון היכולות לעבוד ולגייס דרך הספקים המתמחים והאיכותיים ביותר בכל תחום ותחום.

כשזה משולב עם ברזים חכמים של שליטה ובקרה כגון: היכולת להגדיר כמות קוח שכל חברת השמה יכולה לשלוח, ציון איכות, עדכון סטטוסים מקוון, מניעת כפילויות ועוד, יכול הארגון לומר לעצמו רק: " למה מגיע לי כל הטוב הזה?";-)

 

Comments

comments

1 Comment

דינה בר אושר מוסקו

about 11 שנים ago

יש מקום בשוק ההשמה גם לחברות הגדולות אשר יכולות לתת מענה ש לגיוסי מסה בפרק זמן קצר לתפקידים התחלתיים וזוטרים יותר. כבעלת משרד השמה בוטיק (קונקט www.connecth-r.com) מזה כעשור, אני מסכימה עם כל מילה בענין החיבור שלגיוס מערוב: אם ארגון עובד עם עשרה ספקים, חלקם חברות גדולות בהן התחלופה גדולה וההתמקצעות קצרה יחסית, אין טעם שספק שהוא משרד בוטיק איכותי ישתלב בתהליך. הוא "נבלע" בתוך ההמון, אין לו במה שלאיכות ההפניה מול מסות של קורות חיים המגיעים מהחברות הגדולות. הרבה מאוד ארגונים כבר הבינו: עדיף 2-3 משרדי השמה בוטיק מומחים לרוב המשרות, מקבליים מספר בודד של קורות חיים איכותי ממנו בטוח מגיעים מהר מאוד לראיונות סופיים עם מועמדים ראויים בהצלחה

Comments Closed