כך תנעצו אליכם את המועמדים האיכותיים כבר בתהליך הגיוס

בשנים האחרונות גוברת התחרות העזה על מועמדים איכותיים – "הטאלנטים". גיוס לסטרטאפים ולחברות הייטק הוא תהליך שנע בקצב מהיר, רווי פיתויים ומחטפים. המשמעות היא שצריכים לנהל תהליך גיוס פרו-אקטיבי מהיר ומפוקס. כשהמפתח לתהליך גיוס מוצלח הוא להבין ששימור עובדים מתחיל בשלב המועמדות וממשיך גם לאחר חתימת החוזה. בפועל יש לתת מענה לצרכים וללחצים של המועמדים ברגישות ובחוכמה.

תהליך הגיוס מתחלק היום לשלושה שלבים משמעותיים: הראשון שלב האיתור והסינון (סורסינג), השני שלב החתימה על החוזה וההמתנה' והשלישי שלב קליטת העובד (Onboarding).

בשלב הראשון אתם רוצים להעניק למועמד חוויה של וודאות ואטרקטיביות. ברגע שאתם מוצאים מועמד שאתם מעוניינים בו, אל תהססו ליזום פעולת חיזור באמצעות מחוות אישיות. בשלב השני, שלב ההמתנה, לאחר חתימה על החוזה והמתנה בnotice של המועמד, תתחילו לבנות את ה-engagement והתייחסו למועמד כחלק מהארגון. שילחו לו שי לחג (אם יש) או הזמינו אותו לארוחה צוותית להגברת תחושת השייכות. בשלב השלישי, ה-Onboarding המועמד כבר הופך לעובד, אך זוהי תקופה שבה הסביבה חדשה והקשרים אינם חזקים דיים, לכן רצוי לשמור על העובד, לדאוג לסביבת העבודה שלו , לחפיפה מקצועית ולמפגשים עם יתר חברי הצוות.

שימור עובדים עוד בשלב המועמדות אינו בזבוז זמן, ממש כמו בקשרים בינאישיים, חישבו על הצרכים והרצונות של הצד השני. צרו מציאות בה מועמדים איכותיים ירצו לעבוד אצלכם והכי חשוב – להישאר לעבוד אתכם.

מוזמנים לקרוא את הכתבה המלאה שלנו באתר דה מרקר

Comments

comments

No Comments

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked